آیا تاکنون، با خود اندیشیده اید، چرا باید مشتریان خودتان، را راضى کنید و راضی نگه دارید؟ اضلا رضایت مشتریان به چه معناست!؟
برای نشان دادن اهمیت مشتری و ضرورت حفظ رضایت او، توجه به نکات زیر ضروری به نظر می رسد :
۱ – هزینه جذب یک مشتری جدید، بین پنج تا ۱۱ برابر نگهداری یک مشتری قدیم است.
۲ – برای افزایش دو درصدی مشتری، باید ۱۰% هزینه کرد.
۳ – ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری، در حکم فرار ۱۰۰ مشتری دیگر است.
۴ – رضایت مشتری، پیش شرط تمام موفقیت های بعدی شرکت هاست.
۵ – رضایت مشتریان ، مهمترین اولویت مدیریتی در مقابل اهداف دیگری چون سودآوری، سهم بیشتر بازار، توسعه محصول و… می باشد.

۶ – ارزشمندترین دارایی هر سازمان، اعتماد و اطمینان مشتریان است.
۷ – انتخاب مشتری دایمی و وفادار، تنها شرط بقای دایمی و استمرار فعالیت های کارآمد هر شرکتی است.
۸ – مدیران ارشد باید شخصا الگوی پایبندی در قبال رضایت مشتری باشند.
۹ – برای جلب اعتماد مشتریان، کمتر از توان خود قول بدهید و بیشتر از قولی که داده اید، عمل کنید.
۱۰ – معادل ۹۸ درصد مشتریان ناراضی، بدون شکایت به سمت رقبا می روند.
۱۱ – احتمال این که مشتریان کاملاً راضی (شاد) مجدداً از شرکت شما خرید کنند، شش برابر مشتریان فقط راضی است.
۱۲ – گوش دادن به شکایت مشتری ۹۰ درصد کار است و حل کردن آن ۷ درصد و پیگیری برای اطلاع ازراضی شدن مشتری هم ۳ درصد دیگر است.